פרפורמנס של Chineke! Orchestra

שילוב של אדם מכונה

הקהל צריך לנחש איזה חלק נכתב על ידי אדם ואיזה חלק נכתב על ידי מכונה

  • שילוב בין תזמורת חיה למסרים גנרטיביים שנכתבו (או לא נכתבו 🙂 ) ע"י בינה מלאכותית.

  • הקהל שותף לשאלה: מהו מקור היצירה?

  • לא ברור מי "הכותב", היצירה מתקיימת "בין" ההרכבים

  • סוג של פרפורמנס/אקט תיאטרוני שמשלב טכנולוגיה, מוסיקה

  • רוברט ליידלו הוא מלחין וחוקר מוסיקה בריטי , המבוקש בזכות השילוב המעמיק שהוא יוצר בין מוסיקה קלאסית, טכנולוגיה מתקדמת ומחקר מדעי, רוברט ליידלו הוא דמות מרכזית במחקר מוזיקה-טכנולוגיה בעשור האחרון.

    בשילוב ייחודי של מלחין, מדען וחדשן טכנולוגי, הוא יוצר יצירות שמזמינות את הקהל להשתתף באקט של העמקה פילוסופית – בתוך המבנה והחוויה המוסיקלית.
  •  יצירות ממותגות וחדשניות

    • Turing Test // Prelude (2019) – יצירה-משחק שבה הקהל צריך לזהות קטעים שנכתבו על ידי באך לעומת קטעים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית (MuseNet של OpenAI) boblsturm.github.io+5robertlaidlow.co.uk+5scribd.com+5.

      • מוצגת כמשחק קהילתי במעמד הביצוע, עם כרטיסי ניחוש בזמן אמת .

    • יצירות אחרות:

      • Silicon (2022) – סימפוניה לשילוב תזמורת ו-AI robertlaidlow.co.uk.

      • Post-Singularity Songs (2023) – חיבור סופרן ואלקטרוניקה עם טכנולוגיה עתידנית robertlaidlow.co.uk+1soundandmusic.org+1.

      • Gravity, Chromodynamics, Warp – פורצות דרך בתרגום עקרונות מדעיים למוסיקה, וזוכות בפרסים

תזמורת צ'ינקה! היא תזמורת בריטית , התזמורת המקצועית הראשונה באירופה המורכבת ממוזיקאים בעלי גוון עור מעורב ורוב מגוונים אתניים . מקור המילה צ'ינקה בשפת האיגבו ופירושה "אל".
התזמורת נוסדה על ידי המוזיקאי צ'י – צ'י נואנוקו וקונצרט הבכורה שלהם היה בשנת 2015 באולם המלכה אליזבת בלונדון .

  • אדורנו ראה באמנות מבע של חירות – אבל כזו שלא נכנעת לשוק, ולא מתמסרת לפרשנות ישירה.

  • האמנות הגדולה אינה שפה, היא לא "מסבירה את עצמה".

  • האמנות מנכיחה את הסתירה, את השבר שבמציאות.

  • לא תחליף למציאות ולא הדמיה שלה – אלא כוח התנגדות שמערער את הסדר המובן מאליו.

  • Turing Test // Prelude אינה "יצירה על בינה מלאכותית", אלא יצירה שבתוכה מתרחש קרע – חוויית אי-הוודאות של האדם.

  • במקום חיקוי מושלם – יש כאן הזרה: שאלת מי כתב היא חלק מהחוויה.

  • אין מוסר השכל. אין "הסבר". היצירה היא סוג של מבחן טיורינג פתוח – לקהל, למבצעים, ולמאזין הפנימי.

  • זוהי דוגמה עכשווית ל"מעשה אמנות שלילי" אצל אדורנו – יצירה שמסרבת להיסגר על משמעות אחת.

  • מה קורה לחוויה האסתטית כאשר הגבולות בין אדם למכונה מיטשטשים?

  • האם אפשר לדבר על "כוונה" אמנותית כשיש מעורבות של אלגוריתם?

  • האם לדעת אדורנו זו יצירה אמנותית או סוג של בידור חדשני?